Varukorgen

0

Din varukorg är tom

Gå till butiken

#Villkor och FAQ

Hur lång är leveranstiden?
Er beställning levereras normalt från oss till er inom 2-5 arbetsdagar. Under högtider och semestertider kan leveranstiden förlängas. Normalt skickas er order till ert närmaste ombud vilket väljs automatiskt vid er bokning. Skulle någon vara slut har vi dessa i lager igen inom 14 dagar.
Vad använder ni för fraktbolag?
Vi använder oftast DB Schenker.
Vad gäller returer och ånger?
Om du vill returnera eller byta ut en vara måste du meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet via e-post. Observera att vi inte erbjuder gratis retur utan tar ut en returfrakt på 250kr. Vi accepterar ej retur av er order om strömkabel eller vajer till ljuskronan har klippts. Om ni önskar byta eller returnera en vara, kontakta alltid oss via mail till vår kundtjänst kundtjanst@sarfatti.se innan Ni skickar tillbaka varan. Ej uthämtad vara debiteras med en avgift på 250kr.
Vad erbjuder ni för betalningsalternativ?
Vi erbjuder kortbetalning. Vi accepterar ej betalning via banköverföring eller bankgiro.
Erbjuder ni gratis frakt?
Ja, vi erbjuder gratis frakt på alla våra lampor!
Skadade, defekta eller fellevererade varor
Inspektera ditt paket noga vid mottagandet. Om förpackningen är skadad eller öppen skall du be fraktbolaget att ange "skadat" i signaturfältet på följesedeln (det gäller även de elektroniska apparaterna som används för signering). Du kan även välja att inte ta emot paketet och ange "skadat" (varorna kommer att returneras till oss). Kontrollera att föraren som kommer med leveransen markerar dina anmärkningar på paketet. Om du, efter att du öppnat paketet upptäcker att varorna är skadade, att det saknas delar, att du fått fel varor eller att leveransen på något annat sätt är felaktig ber vi dig att omedelbart kontakta oss inom skälig tid på kundtjanst@sarfatti.se. Vi kommer be dig att skicka foton på skadorna via e-post innan vi ordnar hämtning. Dessa skall skickas inom 3 dagar efter mottagandet. Transportskador reklamerar vi därefter vidare till distributör som av oss i sin tur kräver 2st bilder i olika vinklar på trasig produkt och även på emballaget. Varorna kommer att kontrolleras när vi tar emot din retur. De måste vara kompletta, med alla förpackningar och instruktioner.
Vad har ni för garantier?
Vi lämnar 5 års garanti på alla våra ljuskronor. Garantin omfattar inte följande: skador orsakade av kunden, glödlampor, normalt slitage, felaktig hantering, köparens förändringar av produkten, temperatur och väderförhållanden eller förlust av tillbehör inklusive knappar/kardborrband. Naturligtvis ger vi dig gärna råd och hjälper dig med eventuella frågor du har om din produkt. Att vi inte tillämpar något av dessa villkor kommer inte att påverka vår rätt att tillämpa resten av dessa villkor. Företaget har rätt att förändra villkoren, men sådana förändringar påverkar inte befintliga avtal som redan ingåtts.
Produktinformationens korrekthet
Alla produktspecifikationer, bilder och annan information som du finner på vår webbplats kommer från leverantörer, tillverkare, magasin, tidskrifter eller andra offentliga informationskällor. Vår avsikt är att all information på webbplatsen ska vara så exakt och aktuell som möjligt. Sarfatti.se påstår eller garanterar inte att någon information som kan hittas på webbplatsen är korrekt, aktuell och/eller fullständig. Sarfatti kan inte hållas ansvariga för separata beställningar med samma färgval där nyansskillnader uppkommit på grund av variationer i vår fabriks färgsatser.
Varumärken
Alla designklassiker som säljs på vår webbplats är högkvalitativa ljuskronor tillverkade och utvecklade av Sarfatti Online FZE LLC, inspirerade av designklassiker. Vi säljer ej Flos 2097.